anunturi auto, masini second hand
anunturi masini second hand
anunturi masini
Guvernul nu are ca opţiune scoaterea taxei de primă înmatriculare
marţi, 30 noiembrie 1999
Ministrul Varujan Vosganian, a declarat, vineri, la Alba Iulia, într-o conferinţă de presă, că Guvernul nu a luat în calcul ca opţiune scoaterea taxei de primă înmatriculare, însă va analiza varianta de modificare a acesteia.
Varujan Vosganian a spus că Executivul aşteaptă un răspuns de la Comisia Europeană, precizând că, după alegeri, va merge personal acolo pentru discuţii cu oficialii europeni, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit ministrului, după aceste discuţii se va decide ce se va întâmpla cu taxa de primă înmatriculare.
"Chestiunile sunt de natură tehnică. Dânşii (n.r. - oficialii europeni) nu sunt foarte convinşi că forma pe care am propus-o eu, care e mai avantajoasă decât cea existentă în lege, adică o reducere foarte mare a taxei pentru maşinile vechi, este în concordanţă cu evoluţia preţurilor pe piaţa autovehiculelor (…). La maşinile mai vechi de cinci ani scade chiar cu jumătate", a spus Vosganian. Ministrul a adăugat că în două sau trei săptămâni se aşteaptă ca şi oficialii europeni să prezinte o poziţie oficială după ce vor termina de analizat varianta prezentată de Ministerul Economiei şi Finanţelor. El a precizat că, din punctul de vedere al Guvernului, taxa de primă înmatriculare nu va fi scoasă.
Comisia Europeană va analiza cazul în care România este acuzată de încălcarea legislaţiei comunitare prin aplicarea taxei de primă înmatriculare săptămâna viitoare, înainte de data stabilită anterior pentru luna decembrie, ca urmare a unor modificări ale procedurilor administrative. "Anterior, cazurile de infringement (încălcarea reglementărilor comunitare - n.r.) se analizau de trei ori pe an, iar acum vrem să evaluăm în fiecare lună, pentru a putea decongestiona activitatea", au declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, surse din Comisie.
Data la care va fi analizat cazul României a fost devansată, pentru 28 noiembrie sau 29 noiembrie, în caz contrar existând riscul de amânare a evaluării, după termenul programat în decembrie, au adăugat sursele. După ce Comisia Europeană va analiza cazul, România va avea la dispoziţie două luni pentru a formula un răspuns. Dacă autorităţile de la Bucureşti nu răspund în termenul solicitat, Comisia poate înainta o plângere la Curtea Europeană de Justiţie.
Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an, când au fost eliminate accizele plătite la importul şi achiziţia autoturismelor de pe piaţa internă. Taxa se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului. Principalul motiv invocat de autorităţi pentru aplicarea acestei taxe a fost limitarea importul de maşini poluante, după aderarea României la Uniunea Europeană.
Comisia Europeană a criticat, însă, România pentru introducerea acestei taxe şi a iniţiat procedura de infringement. Comisia a solicitat, într-o scrisoare de notificare transmisă în luna martie în cadrul procedurii de infringement, modificarea sistemului de taxare, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar. La sfârşitul lunii mai, Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis CE o nouă formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare, care prevede niveluri de până la trei ori mai mici pentru unele maşini vechi, dar mai mari la cele noi.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a anunţat, la începutul acestei săptămâni, că va pleca săptămâna viitoare la Bruxelles, împreună cu ministrul Mediului, Attila
Korodi, pentru a cere "politicos" oficialilor Comisiei Europene urgentarea găsirii unor soluţii legate de aplicarea taxei auto în România. Reprezentanţii autorităţilor române şi cei ai Direcţiei Taxe a Comisiei Europene au avut, la 8 noiembrie, o nouă serie de consultării tehnice pe tema taxei auto, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse apropiate discuţiilor.
Comisia Europeană a insistat ca România să dea dreptul plătitorilor taxei auto să o conteste, iar autorităţile române au promis că vor analiza varianta realizării unui catalog privind valorile de piaţă a maşinilor, în funcţie de factori precum marca şi rulajul, pentru stabilirea scalei de depreciere.
Experţii comunitari susţin că procedura de infrigement, iniţiată de Comisie în luna martie, poate să fie suspendată numai dacă România va transmite un proiect de modificare a taxei în conformitate cu prevederile comunitare, precum şi un calendar de adoptare. Şi în scrisoarea de somaţie transmisă României la finele lunii martie oficialii europeni au arătat că, în cazul în care contribuabilul nu este de acord cu autorităţile fiscale în ceea ce priveşte evaluarea deprecierii reale a autovehiculului second-hand, legislaţia românească nu permite contestarea rezultatului stabilit conform grilelor fixe. Dacă un stat membru continuă să încalce dreptul comunitar, Comisia poate aduce cazul în faţa Curţii Europene de Justiţie, care va lua o decizie ce devine obligatorie.


loading image
Sursa: informatiiauto.ro
Taxa Inmatriculare